lördag 21 november 2009

Choklad- och nougatklubbor

Min favoritpralin i Marabous Aladdinask är utan tvekan Pärlnougat. Jag har provat att göra en egen variant av denna lilla godbit. Ett snabbt projekt utan mängder med disk. Får jag säga det själv så tycker jag att det blev gott. Kanske det till jul blir ett komplement till Aladdinaskens ynka två Pärlnougater ;-)

♥ Ingredienser
Räcker till 6 st choklad- och nougatklubbor
6 bitar nougat, ca 1 cm3
25 g vit choklad

♥ Gör såhär

Skär upp nougaten i bitar om 1 cm3. Låt stå i kylskåp en stund så blir den mer lättarbetad.
Smält chokladen i ett vattenbad och låt svalna.
Rulla nougatbitarna till bollar.
Stick fast en pinne i vardera nougatboll (jag använde blomsterpinnar).
Täck nougatbollen med smält choklad.
Låt stelna i kylskåp.

Hoppas det smakar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥