tisdag 2 mars 2010

Cupcake med babyblå elefant

Detta inlägg vill jag tillägna en av mina trogna läsare som nyligen blivit cupcakefrälst och som dessutom verkar ha kommit igång med bakningen ordentligt! Tack Jennie för att du delat med dig av din favoritkombination - kladdkaksmuffins med jordnötsfrosting! Tankemässigt stod det still ett tag då det gällde dekoreringen av cupcakesen, men sedan slog det mig: elefanter älskar ju jordnötter! Eller?! Hur som helst så gör den babyblå lilla elefanten ovan det ;-)

19 kommentarer:

Elin sa...

Åh så söt!! =)

Design A Cake sa...

Supersöta, så snyggt du matchar muffinsformarna med färger på dekorationerna. Sätter guldkant på alla kalas!

Jennie sa...

Tusen tack! Vad roligt att jag fick ett inlägg tillägnat mig! Passade extra bra eftersom jag och sonen stod och läste tillsammans eftersom vi ska baka cupcakes till en fotbollskväll. Han tyckte det var roligt att läsa. Idag blir det kladdkaksmuffins med vit chokladfrosting (eftersom några av fotbollsspelarna är jordnötsallegiker).
Tack igen för all inspiration!

Tina sa...

Supergulliga cupcakes! :)

Maria sa...

Vilka fantastiska cupcakes! Det enda som är synd är att man ju inte kan äta upp dem.
/Maria

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack alla - vad roligt att ni gillar dem!!

Jennie: Jättekul att kunna inspirera - och att ha återkommande besökare =)

Maria: Jo, nog går de att äta - såvida man inte är vegetarian ;-) Men visst har jag märkt att det tar emot för en del - tror att grodprinsen fortfarande står i min svärmors kylskåp, hihi.

Tulipan´s bakverk sa...

Men guuuuuud så söt han är :) vilken härlig fantasi du har gumman.. man blir så glad av dina inlägg :)

Kram Stina

bessemess sa...

hej du har en award att hämta i min blogg:-)

sana sa...

din cupcake är älltid fina och super sött!!
du är fantastisk

Hallon & Blåbär sa...

Så himla söta och det låter verkligen som en god smakkombination =)

Hanna - Bakfnatt sa...

Stina: Tack snälla, vad roligt att höra! Jättekul att bakverken sprider lite glädje ;-)

Bessemess: Oh, tack!

Sana: Vad glad jag blir, det värmer verkligen!

Hallon & Blåbär: Tack! De blev ganska så mastiga, men väldigt goda! =)

Marie sa...

Hej! Jag hittade hit mest av en slump! Men vilken otroligt bra blogg och vad duktig du är! :)

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej Hanna.., kikar in för att önska dig en solig och härlig helg!!!
Ta väl hand om dig...
Kram
Marianne

Marie - Cakes and Sweets sa...

Super gulliga!!!! Så härliga färger.

Hanna - Bakfnatt sa...

Marie: Vad kul att du "trillade" in =) Tack för dina ord, roligt att höra!

Marianne: Tack, detsamma!

Marie - Cakes and Sweets: Tack så mycket!

Maria sa...

Vilken jättesöt elefant, dina cupcakes är så fina!

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack Maria, kul att du gillade elefanten =)

CAROFLINA.SE sa...

Men vad fina. Du är så himla duktig! Du kanske har tips på någon god frosting till mina cupcakes jag ska baka i helgen? Det är minicupcakes till ett barnkalas. Tänkte baka muffins med vaniljkräm och hallon i, så någon god frosting på det :)

Hanna - Bakfnatt sa...

Hej och många förlåt för sent svar! Hoppas att du hittade någon god frosting! En variant med smak av hallon kanske skulle vara gott till? Tack snälla för din fina kommentar!

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥