onsdag 23 juni 2010

Snorklare på jakt efter krabbor

Kompisens lillebror Mattias fyller 25 år och självklart ställer jag upp och gör en tårta! Önskemålet var att tårtan skulle spegla en del av Mattias barndom, närmre bestämt att han som barn släpade med sig all världens djur hem =)

Egentligen borde killen haft krulligt hår och suttit i en båt med fiskespö, men det fick bli en lite mer snabbgjord cake topper denna gång. Mattias har kastat sig i havet och dyker efter krabbor och andra skönheter som havet har att erbjuda ;-)

Vit chokladmousse
Mörk chokladmousse

Smörkräm med kaffesmak
Täckt med sugarpaste/marsipan
Dekorationer i modelleringspasta och sugarpaste

36 kommentarer:

Lena-Tårtan sa...

Jättefin!!

Erika - Bakglädje sa...

Vilken ursöt tårta!
Snorklaren är ju helt underbar och de små sjödjuren längs tårtkanten är ju helt fantastiska.
Kram Erika

Tina sa...

så tjusig tårta med en massa söta kreationer!! :) Visst är det läckert med havstårtor ;) Jag gillar det krusiga sjögräset du gjort!

Louise sa...

Väldigt fina modelleringar, som vanligt. Tycker krabborna blev jättesöta. :)

skogslunden sa...

Helt ljuvlig!
Hälsningar Jennie

Idas Söta sa...

Vilken fantastiskt fin tårta! Och vilka söta djur! Man kan ju inte bli annat än glad av den här tårtan :)

Angelica sa...

Jag får alltid ett leende på läpparna när jag kommer in här! :)

sana sa...

Du är jätte duktigt!! och har många fantastisk ide' att dekorera tårta bli fina

Tove sa...

Vilken jättesöt tårta! Härliga smådjur, de ser så glada ut. :-) Och sjögräset är väldigt fint. Dykaren är skojigt gjord också. :-)

Cutecakes-Paulina sa...

Så himla söt tårta du har gjort!

Anonym sa...

super funny!

Maria sa...

Gillar krabban jag ;-) Ja, hela tårtan är supersöt!

Brukar du blanda SP och marsipan? Smakar det som marsipan men funkar som SP då eller?

Hanna - Bakfnatt sa...

Lena-Tårtan: Tack =)

Erika - Bakglädje: Tack snälla!!

Tina: Tack! Just havs/sjötårtor är lite utav en favorit (om man nu kan säga så efter bara två stycken) =) Kul att du gillar sjögräset! Det blev inte alls som jag tänkt från början, men så är det med ganska så mycket i mitt skapande. Det liksom bara växer fram.. ;-)

Louise: Åh, tack vad du är snäll =)

Jennie (Skogslunden): Tack, tack!

Ida - Chokladsockerkaka: Tack snälla! Så roligt att du blir glad av tårtan =)

Angelica: Åh, så fint skrivet av dig! Att andra blir glada gör mig minst lika glad =)

Tove: Tack! Jag gillar glada djur ;-) Roligt att du tycker om sjögräset och att dykaren är skojig =)

Sana: Tack snälla du! =)

Cutecakes-Paulina: Tack!!

cccris: Thank you very much!

Maria: Tack! Kul att du gillar krabban och tårtan =) Har bara testat att blanda sp och marsipan en gång förut. Vet ej hur det smakar, eftersom jag själv inte äter sp.. Men det skall i alla fall smaka en del marsipan samtidigt som man behåller fördelarna med sp, bland annat att det är så smidigt att jobba med =)

Anonym sa...

Vilken otroligt fin tårta! I Love it! =D

Måste oxå testa att blanda SP och marsipan. Lär ju vara mycket godare än bara SP om inte annat =)

Camilla sa...

Haha vilken härlig tårta! Somrig, rolig och välgjord. :)

annica - annicake sa...

Gu vilken härlig tårta!!

Ha en riktigt skön midsommar!

kram

Anna Wolf sa...

Hi hi, vilken rolig tårta! Och fin :)

Cecilia sa...

Kanonfin tårta. Man blir glad bara av att titta på den. Jättesöta små djur :)

Tulipan´s bakverk sa...

Men guuuuuud vilken söt tårta.. jäklar i gatan.. du e så grymt duktig på detta :) Jätte läcker!

Carro's Blogg sa...

Kul tårta! Vill bara önska dig en trevlig midsommar!

Hanna - Bakfnatt sa...

Sockerrus: Tack =) Så roligt att du gillar den!! Fick respons om tårtan idag och det skall tydligen ha varit godare med en blandning av sp och marsipan än enbart det förra ;-)

Camilla: Tack för din fina kommentar!!

Annica - Annicake: Tack =) Glad midsommar på dig också!!

Anna Wolf: Roligt att du tycker så! Tack för din kommentar =)

Tobbe: Ok! Ha det fint!

Cecilia: Tack snälla, det gör mig så glad att folk blir glada av mina skapelser =)

Tulipan´s bakverk: Hihi, tack snälla du!!

Carro´s Blogg: Tack för din kommentar =) Ha en fin midsommar du också!!

Kaksmulan sa...

Du är helt otrolig på att göra roliga och vackra tårtor!!!
Lyckliga Mattias som får en sådan tårta :)
Önskar dig en riktigt härlig Midsommar!

..Carl-Astrid sa...

Herregud vad duktig du är

Hanna - Bakfnatt sa...

Kaksmulan: Tack, vad du är snäll!

Carl-Astrid: Tack snälla!

Thumman sa...

Detta är en av de coolaste tårtorna jag sett nån gång, som någon sa innan: Man blir glad av den!! Så fin med alla klara färger. Jag antar att den blev en hit hos jubilaren.

Hanna - Bakfnatt sa...

Thumman: Tack, vad du är snäll! Så glad jag blev för din kommentar! Jag hoppas att födelsedagsbarnet blev glad för tårtan =)

Emelie sa...

Haha men guuuuu'va cool tårta!

Hanna - Bakfnatt sa...

Emelie: Tack, så roligt att du tycker det!!

Johanna sa...

Hej! Hittade hit av en slump, vilken underbar blogg. Sjukt snygga tårtor :)

Hanna - Bakfnatt sa...

Johanna: Tack så mycket! Dina ord gör mig verkligen glad =)

Caroline Dourén sa...

Vad många söta figurer du gör! De små igelkottarna du hade på ena tårtan måste ju varit väldigt pilliga att göra. Det är som de säger; tålamod är en dygd i sådana sammanhang haha! Du är så duktig på att modellera!!!

Hanna - Bakfnatt sa...

Caroline: Tack, så glad jag blir! Jo, lite tålamod är allt bra ha ;-)

Katarina sa...

Så fin, kan du inte laga ett marzipan inlägg, hur man skall göra med marzipanet... jag brukar hinna äta upp de när den inte lyder :-)

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack så mycket Kati! Hihi, då kan det ju vara bra med marsipan som lyder ;-) Jag ska försöka ha det i åtanke nästa gång jag täcker en tårta att göra en steg-för-steg-beskrivning på hur just jag gör. Det finns lite olika tillvägagångssätt och det gäller väl att hitta ett som passar en själv bäst! Titta gärna på dessa båda länkar så ser du två arbetssätt =)

http://bakgladje.blogspot.se/2012/01/steg-for-steg-att-tacka-en-tarta.html

http://bakalitenkaka-tove.blogspot.se/2012/02/steg-for-steg-att-tacka-en-tarta.html

Jenny sa...

Den här tårtan har jag kommit tillbaka och tittat på flera gånger, den är så fin :-)

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack snälla, så glad jag blir för din fina kommentar! Jättekul att du delar med dig =)

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥