tisdag 27 april 2010

Syltgrottor

Nu är det full vår i trädgården! Lökar som planterades i höstas har börjat blomma och bara det gör en lycklig =) Något som också gör mig glad är att ha en stund med min barndomsvän och mitt lilla fadderbarn och tillsammans med dem baka syltgrottor - både mysigt och gott!! Dessa kakor är bakade efter samma recept som Hallongrottorna jag gjorde för några månader sedan, fast med drottningsylt istället för hallonsylt. Båda varianterna är goda, men måste jag välja så föredrar jag hallonsylten. Vilken sylt tycker Du är godast att ha i dessa kakor?

8 kommentarer:

Louise sa...

Hej hej jag bara älskar blåbärsgrottor, stora ska dom va med lite florsockerglasyr uppepå!

Anonym sa...

Hm tycker hallongrottorna är godast men sötast är lilla Tilda! Kram Eva-Britt

Annie sa...

Jag har bara ätit med hallonsylt tror jag så jag får väl svara de.. Men jag har sett med blåbärssylt också så man kasnke skulle ta och testa det med.. Har du provat att göra med kanel i degen? Har funderat länge på att testa de nämligen..Fina krokusar ni har fått också! Härligt med vår och blommor!!

Hanna - Bakfnatt sa...

Louise: Tack för att du delar med dig av din favorit =)

Eva-Britt (Anonym): Håller med dig - det finns inte mycket som går upp emot den underbara lilla tjejen ;-)

Annie: Tack! Jo, krokusarna gör sig fint i trädgården =) Det finns ju en hel del varianter på denna kaka, så nog finns det smaker att utforska.. Har vare sig provat med blåbärssylt eller kanel.. Om du testar det där med kanel så får du gärna återkomma och tala om hur det blev =)

skogslunden sa...

Vilka vackra bilder! Älskar hallongrottor, så dem måste jag prova.
Som du har förstått vid det här laget, så gillar jag din blogg och dina recept riktigt mycket. Jag har därför givit dig utmärkelsen Beautiful Blogger Award på min sida.
Hälsningar
Jennie

Carro's Blogg sa...

Jag har ingen syltfavorit men det är väl det som är så bra med dessa kakor. Man tar den sylt som man har tillgång till.

Nu har vi äntligen fått uppackat i vårt kök så att vi kan börja baka och laga mat på riktigt. Jag har redan provat att baka Brownies och vaniljbullar!

Hoppas det går bra med er renovering i köket.

sana sa...

hallongrottor är gott !!
jag äter altid med te de är min favorit
din bild är så fint och riktigt somrigt hehe

Hanna - Bakfnatt sa...

Jennie (Skogslunden): Åh, tack - både för kommentarerna och för awarden! Så snällt av dig =) Hoppas kakorna smakar ;-)

Marianne (Sköna o Gröna Ting): Låter som du har det härligt! I helgen skall jag allt hinna njuta lite av våren =)

Carro´s Blogg: Det är sant - helt klart ett stort plus att de går att variera ;-) Så skönt för er att ni har fått packat upp köket och börjat använda det! För vår del går det långsamt men säkert framåt..

Sana: Te och kaka verkar vara din grej, hihi! Tack för din kommentar!

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥