tisdag 26 mars 2013

Tårtdummie med groda och blommor

Hej på er! Är det någon som känner igen denna gamla groda tro?! Grodan har hur som helst omkring 2,5 år på nacken och jag tyckte att det kunde vara dags för den att få komma ur sin lilla burk som den har legat i ;-)


Jag gjorde den här tårtdummien för en tid sedan och tänkte här berätta vad jag har använt för material och redskap.


Själva dummien är täckt med rosa kavlingsmarsipan och står på en tårtbricka. Blommorna är gjorda av marsipan samt sockerpasta och jag har använt mig av två typer av blomutstickare i lite olika storlekar: Blommor med ejektor samt fembladiga blommor. Lite här och där finner man mjuka pärlor och i de allra minsta blommorna finns minipärlor. Vill man veta hur grodan är modellerad så finns det en beskrivning här.

6 kommentarer:

Vickis - Vickibakes sa...

Guuud vad söt! Är fortfarande förälskad i din söta groda! :) Kram!

Charlotte sa...

Jag kommer ihåg din groda! Det var den som gjorde att jag hittade hit för några år sedan, och kanske mycket tack vare den som jag fastnade :)

Underbarabakverk sa...

Tack så mycket :)

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack snälla Vicki =) Kram!

Hanna - Bakfnatt sa...

Så roligt att läsa! Många tack för att du delar med dig =)

Nennu sa...

Vilken härlig blogg! Inspirationskälla!
:-)

Ha en fin dag!
/Jenny

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥