måndag 21 december 2009

Pepparkakscupcakes med pepparkaksdekorationer

Dagens cupcakes är lite som ett hopkok av rester; pepparkaksmuffinsen låg i frysen och väntade på att bli dekorerade och överbliven jappfluff från lördagens tårta ville bli uppäten.. Jag ville inte ha så mycket smak på fluffen denna gång (tyckte att kombinationen pepparkaka och japp lät lite underlig) så jag mer eller mindre smaksatte uppvispad grädde med lite jappfluff, vilket fungerade bra. Pappa som var dagens provsmakare var inne på min linje om att muffinsen smakade pepparkaksdeg, och jag har därmed kammat hem mitt första poäng :-), medan Björn står kvar på 0. Bakgrunden till "tävlingen" (Björn vet inte om att det är en tävling men..) hittar ni här.

Vispad grädde blandad med jappfluff
Pepparkakshjärtan i flowerpaste, dekorerade med kristyr och pärlströssel


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥