onsdag 6 januari 2010

Tema kondisbitar!

Idag går startskottet för temat kondisbitar!! Jag har tänkt baka olika slags kondisbitar, hur man nu skall definiera detta begrepp.. Ju mer jag försöker, desto mer invecklat tycks det bli.. Jag är hur som helst ute efter att baka små enportionsbitar, så som chokladbollar, dammsugare mm. Bullar, bakelser och sådant som bakas i långpanna faller utanför denna kategori. Naturligtvis är jag nyfiken på om DU har någon favoritkondisbit som du vill att jag skall baka och blogga om? Kanske du till och med sitter på ett recept som du tycker jag bara måste prova?!

4 kommentarer:

Tove sa...

Fin idé! Har inga speciella önskemål om vilka kondisbitar jag vill att du gör men då jag tycker om att läsa om olika länders bakelsekulturer skulle jag tycka det var skoj om du kunde skriva hitta lite historia bakom bakverken också, vem som "uppfann" dem, när, var osv. Hur låter det? :-)

Hanna - Bakfnatt sa...

Låter som en fantasitisk idé Tove! Tar till mig detta och skall göra mitt bästa =)

Hannah sa...

Hej. Du får gärna göra arraksbollar och sen lägga upp recept och tillvägagångssätt. Är gravid och älskar dessa bollar mer än ngt annat just nu. :)
Själv ska jag försöka mig på dammsugare snart hade jag tänkt, efter Leilas recept på minidammsugare, verkar vara hyfsat enkelt.
Mvh Hannah

Hanna - Bakfnatt sa...

Roligt att du kom med önskemål Hannah! Vi tycks gå i samma tankar - har också spanat in Leilas minidammsugare ;-) De bara måste testas!

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥