torsdag 4 februari 2010

Tema cupcakes på gång!

Nä, vad säger ni? Nu känner åtminstone jag att det är dags att dra igång nästa tema =) Semlorna får tillfälligt ge plats åt.. cupcakes!! Jag kan inte med ord beskriva hur sugen jag är på att baka dessa underbara ting! Den absolut godaste cupcake jag själv har ätit är nog Dumlecupcake med chokladhjärtan (godismuffins med dumle + dumlefluff) som jag presenterade under julkalendern. Tätt efter kommer kladdkaksmuffins med vit chokladfrosting som jag bakat till två olika tjejfester. Säkerligen sitter många av er på egna favoriter och naturligtvis är jag nyfiken! Vilken cupcake är just Din favorit??

13 kommentarer:

Tulipan´s bakverk sa...

Jag har några favoriter.. en kladdmuffins med pollyfluff men den stora favoriten e nog fluffen jag gjorde själv för ett tag sen när jag blandade grädde, vitchoklad och marshmallows och sen hällde i päron essens.. den var himmelsk god.. fick även sitta mellan några macaroones och dom blev farliga ;)

Sandra drömkaka sa...

Ja cupcakes är såååå gott & roligt att baka! Jag brukar stoppa ner en choklad bit med kräm i som plopp, så får man en överaskning i den! & den godaste frostingen är enligt mej helt klart den med philadelphiaost, florsocker och smaksättning som kakao & kaffe eller vanilj :)

Hanna - Bakfnatt sa...

Stina (Tulipan´s bakverk): Åhå, det lät ju spännande! Choklad och grädde är ju himlans gott, men jag har aldrig provat att röra ner någonting annat i det. Helt klart värt att provas =)

Sandra: Mmm, en överraskning i cupcakesen sitter aldrig fel! Skall ta och prova ditt förslag på frosting också =)

sana sa...

jag ska göra frosting som dina men jag hinna inte därför jag gjort innan fest börja en timmer 5555 mycket stress och jag hade inte alla ingredien men tack för din kommentera. jag vet inte hur stor skilnad cupcake och cake för att jag bakade alltid cake i olika sorter men jag ska pröva bakade cupcake jag har din recept som du visa i din blog...

Miss sa...

Morotscuppies men creamcheese är nog fortfarande mina all-time favoriter. Ibland är "tråkiga klassiker" trots allt oslagbara.
Att experimentera med kryddor som kanel, kardemumma, anis i dem kan dessutom göra enorm skillnad.

Jennie sa...

Tack vare din blogg är jag ju nu cupcakes-frälst - precis som du förutspådde :) Provade igår Jappfluffen och den var luvlig. Men kladdkakemuffins med jordnötsfrosting (philadelphiaost och jordnötssmör) enligt dina recept tycker jag är oslagbart. En smakkombination som gör en lycklig!

Hanna - Bakfnatt sa...

Sana: Det är verkligen toppen att snabbt kunna slänga ihop en frosting om man har bråttom! Man skulle ha fler sådana recept ;-)

Miss: Har aldrig gjort morotscupcakes, men har länge tänkt göra det. Nu under cupcakestemat får det bli ett måste, speciellt när man får rekommendationer om det ;-) Vem vet, kanske jag en dag börjar experimentera högt och lågt med smaker på samma härliga sätt som du verkar göra!

Malin J sa...

Bara det är choklad i så är jag nöjd! ;-D Mintbrowniecupcakes med chokladganache är en solklar favorit.
Att peta ner nougat här och där är också gott.

Tove sa...

Det här är ett tema helt i min smak. :) Min favorit är chokladcupcakes med någon chokladfrosting (t.ex. Leilas) men på god andra plats kommer morotscupcakes och banancupcakes. Cream cheese-frosting är jättegott till båda, mascarponefrosting är också gott. :)

Maria sa...

Jag är också så himla sugen på att baka cupcakes för det blir ju bara en massa tårtor hela tiden. Men snart! Och då blir det nog en frosting med färskost och choklad, Leilas recept, mmm...

/Maria www.tartsmulan.blogspot.com

Hanna - Bakfnatt sa...

Jennie: Så himla, himla glad jag blev över att att läsa din kommentar! Det är verkligen superkul att bloggen har inspirerat någon så till den grad =) Kul att recepten smakar också!

Malin: Hihi, härligt att höra att det finns fler chokladfantaster =) Och förresten, nougat kan väl aldrig någonsin sitta fel?! Det är ju bara såå gott ;-) Din favorit låter inte fel och får nog testas!

Tove: Kunde nästan gissa att det är ett tema i din smak ;-) Har ju sett så många fina cupcakes på din sida, roligt att höra vilka dina favoriter är! Måste testas!!

Maria: Det blir att hålla utkik efter cupcakes på din sida framöver då =) Kan bara hålla med dig om att Leilas recept är fantastiska!

annica sa...

Yes! Cupcaketema!!

Finns många favoriter här, men en av dem är nog när jag gjorde chokladmuffins med riesenkola i och även fluff med riesenkola på. Riktiga gottegriscupcakes.. :)
En annan är muffins med hackad vit choklad i och smultrongrädde på! mmmums!

Hanna - Bakfnatt sa...

Annica: Åh, båda kombinationerna låter helt ljuvligt gott! Såväl Riesenkola som smultron är ju så otroligt gott och kan ju inte bli annat än bra i cupcakes ;-)

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥