söndag 7 februari 2010

Morotscupcakes med kanin

Jag har länge funderat på att göra morotscupcakes, men det har bara inte blivit av - förrän nu. Det är lätt att fastna i sina favoritsmaker (för min del choklad), men jag är så glad att jag provade detta smarriga recept jag hittade på Toves blogg! Tack Tove och Miss Cupcakery för att ni delade med er av några av era favoritkombinationer - morotscupcakes med cream cheese frosting!
Morotsmuffins med nötter
Cream cheese frosting
Dekorationer i sugarpaste

13 kommentarer:

Design A Cake sa...

De är jättesöta. Morotskaka är ju alltid en hit så jag kan tänka mig att även dessa är underbart goda.

Tulipan´s bakverk sa...

Ääääälskar morotskakor av alla dess slag. Har bara inte kommit mig för att göra muffins än *s* men det kommer väl..

å dina morötter å kanin var juh alldeles för söta :)

Kram Stina

Kristin sa...

Vilken söt kanin! Morotskaka är en favorit och morotscupcakes verkar lika gott det!

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack till er alla tre! Morotskaka i detta format var riktigt gott och jag kan varmt rekommendera receptet på muffinsen =)

Tove sa...

Det här var nog de gulligaste morotscupcakesen jag sett! :-) Och jätteskoj att du gillade receptet!

Hanna - Bakfnatt sa...

Tove: Hihi, tack =) Resultatet blev så gott att jag kommer göra muffinsen fler gånger!

sana sa...

det är ju söta och guliga muffin jag kan inte missa baka morotscupcake men hur ska jag göra en guliga kanin som du hehe

Cutecakes-Paulina sa...

Så supersöta dem är! & säkert jättegoda!!

Hanna - Bakfnatt sa...

Sana: Tack! Öva, öva ;-)

Paulina: Tack så mycket! De satt inte fel =)

Miss sa...

På senare har jag börjat inse: aromer i all ära, men de godaste bakverken är nog de som innehåller riktiga frukter och bär (och grönsaker, uppenbarligen!) ;)

Hanna - Bakfnatt sa...

Miss: Älskar också äkta vara! Längtar såå efter sommaren så man får baka med färska frukter, bär.. och grönsaker =)

viktoriiaandersson sa...

Jag älskar dina söta bakelser :)<3

Kommentera min blogg

Kramhey

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack snälla Vickan, kram på dig!

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥