lördag 27 mars 2010

Födelsedagscupcakes

Igår fyllde Björns gulliga moster Hjördis år. Gårdagen var full med göromål och när kvällen närmade sig praktiskt taget slängde jag ihop några cupcakes att ta med. Aldrig har det gått så snabbt! Hemligheten (förutom ett högt arbetstempo)?! Att ha dekorationerna färdiga sedan tidigare ;-) Tittar ni efter så ser ni nog att det är samma typ av blommor som dekorerar Femårstårtan.. Jag kände inte att det var läge att testa något nytt recept (det vill jag göra i lugn och ro), så jag bakade samma smakkombination som för inte så länge sedan.. Hoppas ni har en fin helg!

13 kommentarer:

Annica sa...

Ja varför ska man ändra ett vinnande koncept? :)

Ibland är det ju det enkla som blir både godast och finast!
Dessa var ju jättesöta!!

Ha en riktigt skön helg!

Tulipan´s bakverk sa...

jag bara ÄLSKAR när du uppdaterar din blogg..............:)
Snabbt, eller gammalt recept kvittar väl.. du är ändå super duktig på det du gör å det ser ALLTID så jäkla gott ut ;)

skogslunden sa...

Härligt det måste vara att ha dig i sin släkt som kommer med sådana "ta-med-sej-bakverk"!
/Jennie

Anonym sa...

Tittar runt lite på Kakbloggar och hamnade här! Fina bilder! :)

Kul med förslag på täcke och fluff/frosting, som inte är så söta och att du har recept.

/Tina

Hanna - Bakfnatt sa...

Annica: Tack! Är benägen att hålla med dig om att enkelt många gånger fungerar fint =)

Stina (Tulipan´s bakverk): Tusen tack, vad glad du gör mig!! Jättekul att du gillar blogguppdateringarna ;-)

Jennie: Hihi, folk brukar uppskatta det =)

Tina: Vad roligt att du hittade hit och att du lämnade ett litet avtryck!

Linda sa...

Hej,
Vad glad jag blev över den fina kommentaren om tårtan jag bakade.

Vilka söta bakverk du gör och fina bilder blir det av dem.

Mvh Linda

Vardags-mirakel sa...

Härliga bilder på dina fina bakverk, skulle gärna smaska i mig godsakerna! Kram Eva.

Tove sa...

De är jättesöta, dina cupcakes! Och jo, inte kan man behöva testa nya recept hela tiden. :-)

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack för era kommentarer Linda, Eva och Tove! =)

yasemin sa...

Vilket fint kakfat :) Jag har också köpt den. Åhléns har faktiskt fått in väldigt bra grejer på sistone. Jättesöta cupcakes!

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack Yasemin! Kul att vi har likadana kakfat =) Gillar det verkligen och kan bara hålla med dig om att Åhléns har en hel del fint!

Marie sa...

Supersöta cupcakes! Vilken tyll har du använt att spritsa frostingen med?

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack Marie och kul med en liten fråga! På tyllen står följande information: 2F, Parpen, Argentina. Tror jag köpte den på www.tartdecor.se men nu när jag söker efter den så kan jag inte hitta den i deras sortiment.. På www.kakburken.se finns en liknande eller rent utav kanske samma tyll (heter åtminstone samma och ser snarlika ut). Kolla länken: http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=284

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥