torsdag 30 september 2010

Tinas vita chokladfrosting

Här är ett recept på en snabbgjord, enkel och god frosting! Den är ganska så mäktig, så personligen tycker jag att den passar bäst i lite mindre mängder. Receptet kommer från Tina, men jag har valt att skriva ut den arbetsordning jag själv arbetade efter. Mängden räcker till att spritsa omkring 16 stycken cupcakes ganska så sparsamt.

300 g vit choklad
200 g färskost (ex Philadelphia)
1 dl florsocker

Smält chokladen i ett vattenbad. Låt svalna en aning. Sikta ner florsockret i färskosten och blanda väl. Häll i chokladen och vispa till en krämig konsistens. Låt frostingen stelna något i kylen, ca 20 min.

2 kommentarer:

Tina sa...

vad kul att du ville testa denna frosting, jag gillar den jättemycket ;) Vad spännande med jobbet, ska bli kul att höra hur det går för dig! :)

Hanna - Bakfnatt sa...

Tina: Om jag inte missminner mig så är väl detta din favoritfrosting och då är det ju svårt att låta bli ;-) Den var riktigt god och receptet efterfrågades på jobbet =) Ja, framtiden känns riktigt spännande nu!!

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥