söndag 20 december 2009

Choklad- och nougatkulor

För en tid sedan gjorde jag choklad- och nougatklubbor. De påminner mycket om Pärlnougat, en av godbitarna i julens "chokladmåste", nämligen Alladinasken! Kulorna är gjorda enligt samma 2-ingrediensrecept, med de enda skillnaderna att jag har gjort dubbel sats och skippat pinnarna. Jag får nog ta och sätta lås på burken de skall förvaras i, så de inte går samma öde tillmötes som smörkolan har gjort.. bli uppätna innan julafton! Och nej, jag har inte ätit upp allt själv. Björn har hjälp till ;-) Önskar er alla, "gamla" som nya läsare, en riktig härlig 4:e advent!

2 kommentarer:

Linda sa...

Tack för kommentaren! Det är väldigt tidskrävande med pepparkakshus så jag förstår att du prioriterar bort det.

Men åh vad gott! Allt med nougat är otroligt gott tycker jag.. och vit choklad till.. mmm.

Hanna - Bakfnatt sa...

Ja, visst är nougat och vit choklad en lyckad kombination?! Mums!!

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥