tisdag 15 december 2009

Pepparkakscupcakes

Bakningen av cupcakesen spred en härlig juldoft i huset. Vad det gäller smaken på muffinsarna så hade jag och min sambo delade meningar. Björn tyckte att det smakade lax, eller närmre bestämt gravad lax, och undrade på fullt allvar om jag hade stoppat ner små laxbitar i muffinsarna. Han var inte särskilt förtjust alls. Till saken kanske det hör att jag använde grovhackad mandel istället för mandelspån, men jag vet inte. Själv tyckte jag att smaken påminde mycket av pepparkaksdeg - och det är något jag kan äta rakt upp och ned. Det blir nog till att låta fler personer provsmaka för att reda ut vad cupcakesen egentligen smakar ;-)

2 kommentarer:

Perfekta Prinsessan Pernilla sa...

haha, jag kan inte sluta skratta åt att din sambo tyckte de smakade lax. hur gick det ihop? fast å andra sidan tyckte min sambo en gång när vi åt tacorullar att de smakade budapestbakelser så alla har ju sina egna idéer ;) pepparkaksmuffins låter jättegott iaf och du har en väldigt fin blogg!

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack för ditt underhållande inlägg och din fina kommentar! Skönt att höra att man inte är ensam.. Har inte en aning om hur det där med laxsmaken gick ihop! Kanske han undermedvetet hade en så stark längtan efter julbord att han hade kunnat få en lussekatt att smaka Janssons frestelse också ;-)

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥