lördag 30 januari 2010

En award!

Oj, Bakfnatt har fått en award! Det är Camilla med den fina matbloggen Min goda sida som gjort mig lite extra glad idag! Tack snälla =)



Detta ska man göra när man har fått en utmärkelse:

Kopiera awarden till sin blogg.
Länka till personen som gett dig awarden.
Berätta sju intressanta fakta om dig själv.
Välj sju andra bloggar att ge awarden till.
Länka till deras bloggar.
Lämna en kommentar i deras blogg med information
om att man har gett dom en award.

Så, här kommer då lite fakta om mig själv som har med min bakning att göra:

1. Mitt intresse för tårtor föddes i oktober 2009, då jag av en ren slump upptäckte Toves underbara blogg Baka baka liten kaka (se länk nedan). Jag blev sittandes med öppen mun – åh, kan man göra så fina tårtor?! Jag hade aldrig stött på något liknande, och blev fullkomligt fascinerad. Upptäckten ledde till en intensiv period framför internet, där jag fann den ena fantastiska bloggen efter den andra, studerade arbetstekniker framför Youtube osv. Utan att ens ha testat så bestämde jag mig för att lära mig baka tårtor. Och har jag väl bestämt mig, så har jag!

2. Vid 10 års ålder så skulle jag och en kompis baka tårta. Vi blandade ihop allt möjligt, bl.a. inlagda körsbär. Tårtan, eller snarare körsbären, smakade rent ut sagt äckligt. Lite diskret försökte vi båda pilla bort körsbären, höll god min och åt. Efteråt mådde vi riktigt illa och det visade sig att körsbären inte var i sin bästa kondition.. Idag kan jag äta färska körsbär, men alla andra former rent utav ratar jag.

3. En av mina absoluta favorittårtor är gräddtårta med färska jordgubbar. Smaken är underbar och den härligt somriga känslan förknippar jag bl.a. med mina födelsedagskalas som barn.

4. Jag ogillar att vara kladdig om händerna och får närmast panik när deg fastnar mellan fingrarna. Jag nästan ryser när jag bearbetar deg för hand, för att inte tala om att arbeta ihop smeten till chokladbollar! Tacka vet jag matberedare och köksassistenter ;-)

5. Jag fullkomligt älskar choklad! Dock har jag inte lärt mig uppskatta den riktigt mörka chokladsmaken än..

6. För att försöka förklara min kärlek till bakning så kan jag säga såhär: Jag kan vakna på morgonen med ett leende på läpparna och tänka ”TÅRTA!” Jag är otroligt glad över att ha snubblat över denna fantastiska hobby, och vill lära mig så mycket det bara går!

7. I mitten av december 2009 var jag veckans bloggare i Lerums Tidning. Vill du veta lite mer om mig som person och bloggen Bakfnatt så kan du kolla in denna artikel.

Det finns många fina bloggar, men nu får jag ju bara välja sju stycken att skicka vidare awarden till. Det får bli några av de bakbloggar som jag besöker allra flitigast och som på ett eller annat sätt inspirerar mig i min bakning:

11 kommentarer:

Tove sa...

Tack Hanna för awarden och för de vackra orden som jag blev riktigt tagen av. Din blogg är ju så inspirerande också! Få se vad jag gör med awarden, jag känner mig lite tråkig som inte riktigt hängt med på hela "awardgrejen" men jag uppskattar den i alla fall otroligt mycket!

Anonym sa...

Lilla gumman !!!!!
Du kommer att gå jättelångt med detta och få tusentals awarder. Jag är ju en pyssel-kärring och har hört att även du är det men det här är alldeles underbart.
Runt sista Mars kommer du garanterat att få en alldeles speciell beställning.
Förra året fick min lille multi-handikappade sonson en Spiderman-tårta och han var alldeles salig men vi får klura ut en ny som förhoppningsvis du ska tillverka.

Kram Maidi

Hanna - Bakfnatt sa...

Tove: Du är värd varenda ord =) För min del får du göra precis som du vill med awarden, det är helt lugnt! Det viktiga är att du vet att du är värd den ;-)

Maidi: Oj, nu blev jag nästan generad! Tack för dina fina ord - så glad jag blir!! Det skulle vara en ära att få baka till din sonson, vi får prata om det på jobbet =) Kram

sana sa...

wow!! congratulation, you make a good job
nice blog & nice recipe,,,,:D

Miss sa...

Vad gulligt, tack!
Jag känner mig fortfarande väldigt färsk i bloggosfären och blir alltid lika chockerad när jag upptäcker att (främmande) människor hittar fram till mina köksexperiment :)

Annica sa...

TACK snälla för awarden!! Hoppas jag är teknisk nog att kopiera den.. är bättre på att baka än svänga mej med datorer.. :)

är en flitig besökare till din härliga blogg!

Hanna - Bakfnatt sa...

Sana: Tack, vad snäll du är =)

Miss: Alltid lika roligt att kolla in dina härliga experiment! =)

Annica: Roligt att du gillar min blogg och att du är en återkommande besökare! Håller tummen för att du får till det med koiperingen =)

Maria sa...

Tack så hemskt mycket för awarden!! Vad glad jag blir :) Din sida är också inspiration för mig, och man blir sååå himla sötsugen när man kikar in här bland alla dina godsaker :)

Hanna - Bakfnatt sa...

Maria: Självklart skall du ha (minst) en award! Tack för din värmande kommentar, det är så roligt att höra att bloggen inspirerar =)

Sandra drömkaka sa...

Åh tack för awarden & de peppande orden i kommentaren du gav mej på bloggen :) !!
Du fick mej peppad att baka så nu ligger ett nytt inlägg på min blogg, tårta :)

Är dock som Tove; dålig på att hänga med i awardgrejen men får jag någon dag snart med tid då ska jag försöka :)

Hanna - Bakfnatt sa...

Sandra: Så roligt att det peppade dig att baka! Ser fram emot fler smarriga inlägg ;-)

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥